niedziela, 18 marca 2018

Recenzja - Soy Luna - Weiter zu zweit?


Recenzja - Soy Luna - Weiter zu zweit?
Jak wspominałam w poście organizacyjnym, pojawi się nowa recenzja z rzeczami z 2 sezonu! Oto pierwsza z nich! Ostatnio byłam prywatnie w Niemczech i obkupiłam się. Mój portfel ucierpiał, ale myślę, że było warto. Prócz kosmetyków, ubrań, czy "pierdołek" zakupiłam kilka rzeczy z Soy Luny! Są to rzeczy z 2 sezonu. Wiem, że w Polsce jest bardzo krucho z gadżetami z 2 serii, więc postanowiła, że będę sprowadzała specjalnie dla was gadżety z zagranicy. Oto pierwsza z nich! Książka Soy Luna Weiter zu zweit? Jest to w całości książka niemiecka. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, co jest w środku, to zapraszam na recenzję tej książki!


Okładka:
Tutaj mamy okładkę książki, na której widzimy Lunę oraz Matteo, oczywiście w klimacie 2 sezonu serialu. Mamy również logo serialu, wydawnictwo - Carlsen oraz tytuł książki, który brzmi - "Weiter zu zweit?" co w tłumaczeniu na polski znaczy "Obok siebie?"

Tył:

Z tyłu również mamy logo, tytuł, twórcę. Mamy również Lunę z 2 sezonu oraz pokazane poprzednie części z tych książek. Mamy również krótki opis tej książki. Oto on:
"Cześć, jestem Luna. W Blake rozpoczyna nowy rok szkolny. Miałam wspaniałe lato, a teraz nie mogę się doczekać kolejnej przygody z moimi przyjaciółmi i - z Matteo! Nie widzieliśmy się od czasu naszego pocałunku. Muszę się z nim spotkać ponownie - wydaje mi się, że jest obok mnie! Czy coś się między nami zmieniło?"


Środek:
Ta książka opowiada o dalszych losach Luny i jej przyjaciół. Jest to książka na podstawie serialu. Opowiada o pierwszych 20 odcinkach 2 sezonu. Jak wiemy w Polsce też zostały wydane dwie książki tego typu. Z niewiadomych przyczyn nie ukazały się kolejne części.W Niemczech serial jest bardzo popularny. Prawie na każdym rogu jest coś związanego z Soy Luną. A to informacja o koncercie, o drugim sezonie. Aż się serce kraja, że w Polsce tak nie mamy :(

Książka, jak to książka. Jest podobnie napisana, jak poprzednie książki. Jest napisana na podobnym papierze jak te co zostały wydane w Polsce. Co do tekstu, to nie mam się do niczego przyczepić, ponieważ jest cały po niemiecku, a ja chociaż uczę się podstaw niemieckiego, to średnio z czytaniem, tak na dłuższą metę. Niektóre słowa są proste, ale jakbyśmy dłużej poczytali, to myślę, że domyślili byśmy się, co jest zawarte w tekście, oczywiście wcześniej oglądając odcinki z 2 serii. Jedyne, co do czego mogę się doczepić, to to, ze mimo tego, że książka jest o drugim sezonie, to środek wygląda, jakby był to o pierwszym sezonie. Zdjęcia z pierwszego sezonu Luny oraz naklejki. Gdyby nie okładka, to szczerze bym nie wiedziała, że jest o drugim sezonie. 

Ciekawostkom jest to, że każdy rozdział rozpoczyna się w ten sposób, jak na zdjęciu. Myślę, że jest to bardzo fajne. Każdy rozdział rozpoczyna się inną wrotką bohatera z serialu. Myślę, że to był fajny pomysł.

Podsumowanie:
Podsumowując całą książkę, to mogę powiedzieć, że jak lubicie drugi sezon i w ogóle lubicie kolekcjonować gadżety z serialu, to ta książka jest jak najbardziej dla was. Jeżeli również ktoś płynnie i biegle czyta po niemiecku, to jak najbardziej polecam. Książka wyszła niedawno, ponieważ miała swoją premierę 28 lutego. Za niedługo będą pojawiać się kolejne części książek. Raczej już więcej tomów ie kupię, bo będą podobnie do tej, będą się różnić treścią oraz zdjęciami, ale układ będzie taki sam. Książkę kupiłam w niemieckiej księgarni za 7,99 Euro. W przeliczeniu jest to ok 40 zł. Nie powiem, jest to dość dużo, ale wiadomo, że w Niemczech panuje inna waluta. Całą książkę oceniam na moce 8/10! Jeżeli dobrze poszukacie w internecie, to powinnyście ją znaleźć. Polecam ;)

Jak Wam podoba się ta książka? Chcielibyście mieć taką w Polsce? A może ją macie? Dajcie znać w komentarzach!

1 komentarz:

  1. Nie uczyłam się nigdy niemieckiego. Szkoda bo bym przeczytała :(

    OdpowiedzUsuń